Sabtu, 13 Jun 2009

RINDU

angin itu menyelinap masuk ke jiwa

memecah ego dan taksub yg marah

membisik kata-kata indah

sambil menghimpun bibit cinta

lalu aku tersenyum..

angin itu kian menyusur jiwa

memancar cahaya kasih

kusambut dengan redha

membuat aku bermandi syahdu

aku tersenyum lagi..

angin itu melebarkan niatnya

sambil ia menyusur jauh

ke lembah hati yang kosong

ketenangan yang mendatang

sebak mula menusuk jiwa..

angin itu datang lagi

merobek segala duka

memadam segala sangsi

bisikan kesyukuran menerjah rasa

lalu aku menangis…

Tiada ulasan:


RINDU

angin itu menyelinap masuk ke jiwa

memecah ego dan taksub yg marah

membisik kata-kata indah

sambil menghimpun bibit cinta

lalu aku tersenyum..

angin itu kian menyusur jiwa

memancar cahaya kasih

kusambut dengan redha

membuat aku bermandi syahdu

aku tersenyum lagi..

angin itu melebarkan niatnya

sambil ia menyusur jauh

ke lembah hati yang kosong

ketenangan yang mendatang

sebak mula menusuk jiwa..

angin itu datang lagi

merobek segala duka

memadam segala sangsi

bisikan kesyukuran menerjah rasa

lalu aku menangis…


>